Re: 12v - 5v ? teoria

Autor: PedrO (rambler_at_red.alpha.net.pl)
Data: Tue 09 Jul 2002 - 08:07:16 MET DST

> ok ok wiem tylko wlasnie chodzi o to ze mam blad logiczny
> dwie wersje i boie poprawne
>
> ver1. prad plynie, bo jest roznica potencjalow..
> ver2. tu mamy +12 a tam +5, a wiec dwa bieguny
jednoimienne..
> to nic nie szkodzi??.. niewiem skad ta obawa.. tak
mi sie
> cos wymyslilo.. ale chce miec pewnosc

Prąd płynie wg Twojej wersji 1. Co znaczy że bieguny
jednoimienne????
Spałeś na fizyce??? Dla tak podpiętego wiatraka istnieją
tylko JEDNO napięcie 7V! względem JEGO napięcia odniesienia
(czyli Twojego 5V),
Jest to różnica potencjałów między 12V i 5V, wiatrak nie
wie, że JEGO napięcie odniesienia
to nie masa a 5V, ale ma opór i napięcie 7V na tym oporze
powoduje przepływ prądu I, a to z kolei wywołuje
wydzielanie się mocy P=U*I i co zatym idzie pracy....

R.
P.S. Niestety w skrajnych przypadkach (przy zwarciu
wiatraka) konsekwencje są łatwe do przewidzenia....