Re: P6BXT-A+

Autor: Sławicki (slawicki_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 21:48:12 MET DST

> witam. Pytam sie uzytkownikow plyty ECS jak w temacie czy maja jakies
> doswiadczenia z wkladaniem do niej prockow nieco wyzszych niz przewidzial
> producent. u mnie chodz bez zarzutów cel700_at_876 czy cos kolo tego. Przede
> wszystkim - czy pojdzie na tej płycie jakikolwiek procesor na szynie 100
MHz
> i wiecej bez podnoszenia napięcia - np cel 800. a np. 1 GHz?
> pozdrawiam
> tuti_at_interia.pl
Generalnie tak: skoro to chip BX to FSB max 100MHz. Mnożąc to przez
maksymalny mnożnik (pewnie 8x) otrzymujesz 800MHz. Jeśli włożysz np. Cel900,
to jak najbardziej płyta wystartuje i DOS będzie działał.Ale jak zacznie się
ładować Winda i uruchomią się potoki w procku to zacznie się kaszana :-))))
To że można ustawić FSB 133 MHz to nic nie znaczy. Chip BX jest
przystosowany do pracy z FSB max 100MHz, a wyżej to już jego podkręcanie i
zacznie się sypać chip obsługi AGP (krytyczne wyjątki, nieprzewidziane
resety kompa itd).
Ja mam Acorp'a 6BX81 który ma taką dziwną zworkę opisaną jako FSB133. Cała
jej tajemnica jest ponoć taka, że po jej wyjęciu procek zasuwa na FSB 133MHz
a cała reszta na 100HMz. Nie wiem nic więcej i nie sprawdzałem tego :-)
/Sławicki