Monitor EIZOf520

Autor: Krzysztof Kasprzak (kasprzakjk_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 20:13:51 MET DST

Witam

Zamierzam kupić monitor. Zazwyczaj ludzie pytają tu o monitory ok
1000-1150zł. NEC, Samsungi itp. W zasadzie sam myśle, o którymś z tych
monitorów, ale znalazłem też gdzie blisko mnie do kupienia monitory EIZO
(f520). Oczywście są one droższe (jakieś 1600zł), jednak czasem dla własnych
oczu warto się poświęcić. Pytanie czy rzeczywiście warto. Dodam, że nie
jestem zawodowym grafikiem co nie znaczy, że nie rysuje czasem. W zasadzie
chodzi mi o monitor z TCO99 i zeby pracował w rozdzielczości 1280x1024 z
conajmniej 85Hz (tyle wystarczy). Dużo siedzę przed komputerem więc oczy są
dla mnie ważne (ostry obraz również). Myślałem też ewentualnie o SONYG220
(sam mam teraz E100 i nie narzekam, co nie znaczy, że mogłoby być lepiej),
ale ze specyfikacji, którą znalazłem wynika, że nie wyciągnie 85Hz przy
rozdzielczości 1280x1024.

Model f520 jest z lini biznesowej co nie znaczy, chyba nie oznacza to że
musi być kiepski? Na pewno model z lini Premium (t565) jest lepszy, ale na
aą takie poświęcenie to mnie nie stać (ponad 2000zł)? EIZO chyba cieszą się
dobrą opinią tak wynika z prasy (chociaż to nie musi być źródło obiektywne),
ale nie są zbyt popularne pewnie ze względu na cenę a i z dostępnością jest
różnie. Ponawiam, więc pytanie czy warto zainwestować wiecej.

Zdaje sobie sprawę, że karta graficzna też ma znaczenie, ale to później
muszę kupić sprzęt na raty.

Pozdrawiam