Re: Tv-out i kablowka ?

Autor: Dexter (dexter_at_astercity.net)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 19:02:56 MET DST

> generalnie to pytanie bylo raczej retoryczne ale thx za odpowiedz ;-)
> moja kablowka to AsterCity, znam kilka osob w innych domach i na innych
> osiedlach z podobnymi problemami zwiaznymi z TV kablowa i kompem - a
> pozostale 2 telewizory odlaczalem i nic nie dawalo, kabel ekranowany na
> calej dlugosci i raczej dobrze, bo przez ten sam kabel idzie internet
(przed
> internetem tez tak buczalo) niestety kabel musi przechodzic kolo gniazdek
> sieci energetycznej bo inaczej musialbym go puscic po podlodze (lub po
> [...]

AsterCioty :-)) Tez mam ta kablowke. Sprobuj zrobic sobie izolacje
galwaniczna kabla od reszty sprzetu domowego. Najprosciej jest to zrobic
wstawiajac w szereg male kondensatorki ceramiczne rzedu 2,2 - 6,8 pF.
Kondensator o takiej pojemnosci jest doskonalym izolatorem dla pradu stalego
i niskich czestotlwosci takich jak 50 Hz sieci energetycznej.
Dla wysokich czestotliwosci takich jak stosowane w technice telewizyjnej nie
wprowadza w zasadzie zadnych tlumien.
Powinno to pomoc a jezeli nie to znaczy ze w swojej instalacji zasilajacej
masz cos zdrowo pokopane np. wtyczki ktore mozna wlozyc na dwa sposoby
(plaskie) masz inaczej wlozone niz wtyczka komputera (tam gdzie dla
komputera jest faza dla wiezy jest ziemia). W przypadku wiezy czy innych
urzadzen typu magnetowid, telewizor nie ma wiekszego znaczenia jak sa
wlozone wtyczki bo w tych urzadzeniach sa typowe zasilacze z transformatorem
(ktory jest od razu izolatorem galwanicznym) a w komputerze jest zasilacz
impulsowy ktory juz az takiej duzej izolacji galwanicznej nie ma bo jego
zasada dzialania jest inna.