Re: komputer pod 24 V

Autor: Roman k. (romku1_at_wp.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 17:24:13 MET DST

From: "Sniper" <Sniper10000_at_poczta.onet.pl>

> Taki procek pociągnie na pewno więcej niż 20 watów - nie wiem ile
dokładnie
> ile, ale obecne modele zużywają nawet 50-60 W. No i do tego sam
zasialcz
> zużywa zazwyczaj koło 50-70 W.
>
> Ale patrząc z innej strony: może skonstruowałeś komputer przyszłości?
> Ekonomiczny taki... :-)

Ja go nie konstruowałem, "sam" się skonstruował. Nie jestem żadnym
teoretykiem, ale nie wiem dlaczego procesor ma ciągnąć 20 W, (kiedy
głównie śpi). Na odświeżanie pamięci wewnętrznej? na nadzór martwych
portów? Gdyby wydzielał tyle mocy w postaci ciepła, to pewnie spaliłby
się bez wentylatora po paru minutach.
A co zasila zasilacz? Procesor, regulatory napięcia na płycie,
odświeżanie RAM-u, jedną diodę sygnalizacyjną i własny wentylator.
To oczywiście tylko coś w rodzaju teorii. A ja po prostu zmierzyłem
prąd pobierany przez komputer, oraz wykonałem pomiar licznikowy. Wyszło
prawie to samo. Uznałem że jest dobrze i się cieszę. :-)

Pozdrowienia
Roman K.