Re: Soltek SL75DRV5 a max wydajnosc

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 16:09:21 MET DST

"plitkin" <plitkin_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Troche OT, ale zawsze....
> Powiedz pliz jak ci sie sprawuje ta plyta? Czy jest stabilna/kompatybilna
> innym sprzetem? Czy sa problemy z DMA pod WIN (98 lub ME)???

Jak dla mnie extra. Stosunek cena/jakosc,mozliwosci IMHO lepszy niz w
ECSach.
Plyte mam juz blisko dwa tygodnie i jak dotad zero problemow. Raz tylko
przestraszylem sie nie na zarty - twardy zwis; okazalo sie jednak, ze
podczas przenoszenia komputera pod wplywem wstrzasu poluzowal sie jeden
modul pamieci i "nie siedzial" dobrze w slocie - widoczne bylo 256 zamiast
512 co zauwazylem dopiero po pewnym czasie i owym zwisie wlasnie.
Czy plyta jest stabilna - moim zdaniem tak - pomimo ze pracuje w Win98SE nie
bylo zadnych "blue screenow" czy innych nietypowych rzeczy - np. zniknal
problem 100% pracy procesora bez powodu z jakim botykalem sie na ECS, stad
zmiana plyty. Co wiecej - poczytaj na www.tomshardware.com; jest tam
recenzja plyty (po ang). Wg Toma plytka jest stabilna. Na jedyne problemy z
utrata stabilnosci mozesz jedynie liczyz z powodu natury W98 ;)
Jezeli chodzi o kompatybilnosc ze sprzetem to rowniez zero problemow. Mam 5
kart rozszerzen: tuner TV Prolinka, modem Zoltrixa, karte dzw. Live! 5.1,
sieciowke Surecoma i karte graf Prolinka GF4 Ti 4200. Wszystko smiga tak jak
wlozylem w slot, nie trzeba sie bylo bawic w zamienianie miejscami - z
przerwaniami zero problemow (przynajmniej u mnie). Problemow z DMA rowniez
nie mam - mam Barracude 4, 80GB, do tego jako secondary nagryware i CDROM.
Jak bys mial jakies pytania jeszcze to wal na priva.

> Pytam, bo chce ja kupic jutro. Mysle jeszcze o Gigabaycie, wiec nie wiem
do
> konca co wybrac. Na razie bardzie na Solteka sie napalilem

I Soltek i Gigabyte slynie z markowych i porzadnych plyt glownych :) Ten
Soltek to bardzo fajna i udana plyta z zachecajaca cena. Jesli nie jest Ci
potrzebny RAID czy obsluga USB 2.0 (za co sie placi dodatkowo i jak sie
pozniej czesto okazuje - niepotrzebnie) to bierz Solteka. Nie wiem tylko, o
ktorego Gigabyte Ci chodzi.
Jesli chodzi o wydajnosc to Soltek nie wypada najgorzej - wg benchmarkow
Toma roznica pomiedzy nim a slawnym Asusem A7V333 wynosi najczesciej 2-3 FPS
w grach czy np. 1 sekunda w kodowaniu mp3.
Wyposazenie niczego sobie - czujnik temp. do mierzenia w wybranym miejscu,
sledz z dodatkowymi portami USB, standardowo porzadne tasiemki do flopa i
HDD. Darmowe i przydatne oprogramowanie - m.in. Partition Magic, PC Cillin
2002, warte lacznie wg producenta 286 $; do tego podrecznik i niezla
instrukcja obslugi do samej plytki.
Osobiscie goraco polecam.

Pozdrawiam.