Re: dysk -jaki

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 13:04:52 MET DST

> Mam plyte Asus p2b chcialbym kupic sobie jakis w miare niedrogi dysk
twardy.
> Co mozecie polecic?
> Maxtor 40GB 7200rpm 2MB UDMA133
> IBM 120GXP 40GB 7200rpm 2MB
> Seagate Barracuda IV 40GB 7200 2MB
> WD Caviar 40GB WD400BB 7200 2MB
> Wszystkie kosztuja 350 +/- 1pln
> Moj typ to maxtor. Ale moze lepiej wybrac jakis dysk 5400rpm?
> Czy moja plyta nie bedzie sie gryzla z zadnym z nich(np z barracuda)

zalezy do czego - jezeli nie zalezy Tobie na predkosci to mozna Maxtora
D540X (5400rpm) - mam taki na tej plycie i na kontrolerze ATA33 chodzi OK,
jak zalezy na szybkosci to raczej bedziesz musial dokupic osobny konroler na
PCI dla dyskow
a z tego co pamietam Barracude bedzesz musial potraktowac programem do
przestawienia w tryb ATA33, a z tymi Maxtorami ATA133 byly tez jakies jaja
na kontrolerze ATA33 - poszukaj w archiwum "pl.rec.gry.komputerowe.sprzet"
pisal o tym Kris, natomiast odradzam Seagate U6 w polaczeniu z kontrolerem
ATA33 - slaba wydajnosc i nie pomaga wiele przestawienie programem ze strony
Seagate w tryb ATA33 - sam wybieralem do Asusa P2B miedzy U6 i Maxtorem
D540X (wzialem tego 2 - szybszy, cichszy i chlodniejszy o 4*C - to tez bylo
wazne bo HDD siedzi w kieszeni)

pozdrawiam