Re: Srający Windows 98SE PL - wcale nie NTG!

Autor: Yablon (NO__SPAM__yablon_at_wasko.pl)
Data: Mon 08 Jul 2002 - 09:04:58 MET DST

Użytkownik <spinek_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Problem się pojawił, gdy zmieniłem kumplowi procesor z Celerona 300
> na Celerona 300a i podkręciłem go na 450 przy napięciu 2.2V.
[ciach]
> Co może być powodem takiego gówienka?
> Wirus, podkręcony procesor, czy może coś innego?
> Błagam o radę, bo kompletnie zgłupiałem.
>
> PS. Płyta głowna to m729 pcchips na chipsecie ali, 64mb ramu

Oczywiscie ze nieumiejetnie podkrecony proc. Za slabe chlodzenie lub/i za
mocne krecenie jak na takim chlodzeniu. Pamietaj tez ze to ze podkrecony
komp Ci sie podniosl, to wcale nie znaczy ze bedzie wszystko dzialac. Dobrze
jest, po podkreceniu proca sprawdzic, system jakimis mocno obciazajacymi
proca aplikacja(gra, pakowane itp) albo programami do tego sluzacymi (CPU
Stability Test, Hot CPU Tester itp). Pamietaj tez o tym ze nie kazdy proc
(nawet o takiej samej czestotliwosci) daje sie tak samo podkrecac.
Warto zebys poczytal wiecej na ten temat np. na:
http://www.tomshardware.pl/
http://www.benchmark.pl/
http://www.in4.pl/
http://www.overclockers.com/