Re: ceny pamięci - co jest?

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Sat 06 Jul 2002 - 15:42:15 MET DST

> Nie wiem czy wiesz ale zmienil sie minister finansow, ktory zapowiedzial
> znaczne oslabienie zlotowki, czyli dolar zaczyna strasznie drozec. A jak
> dolar to pamieci, procesory, dyski - jesli chcesz cos kupic to rob to
teraz
> bo za chwile bedzie drozej

jasne, a w magazynach nie ma zapasow kupionych po starych cenach ???
to ze teraz dolar drozeje to bedzie widac dopiero za jakis tydzien (lub
nawet 2) - bo w drodze (czytaj "na cle", w kontenerach na statkach) do
hurtowni moga byc pamieci kupione jeszcze po starych cenach itp, itd, ...

a przyczyna jest raczej to:

"Niedawno w Azji odnotowano wyrazny wzrost cen kosci RAM ...
Za jedna z przyczyn uwaza sie celowe przycinanie dostaw przez producentow
pamieci powodujace zmniejszenie dostepnosci modulow na rynku.
Digitmies donosi znowu, ze Hynix np. ma pewne problemy technlogiczne
uniemozliwiajace tak duza produkcje jaka firma by chciala. A liczby nie
klamia: w czerwcu Hynix moze dostarczyc tylko 6 mln chipow w porownaniu z 15
mln w maju.
Dochodza nas rowniez sluchy, ze w zwiazku z taka wlasnie sytuacja
regulowania dostaw, lub problemow technologicznych ceny pamieci moga
wzrosnac dwukrotnie, a nawet czterokrotnie!"

zrodlo: http://mojepc.pl/

pozdrawiam