problem z partycjonowaniem

Autor: adrin (adrin_at_go2.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 22:25:10 MET DST

mam 2 dyski seagate IDE : 4,3 i 20.
Na pierwszym z nich zainstalowalem niegdys linux slackware 7. Jednak po
jakichs 2 tygodniach system przywital mnie malo zrozumialymi dla mnie
komunikatami i odmowil dalszej wspolpracy. Probowalem zrobic na nim partycje
linuxowa i fat32 ale bez rezultatu. Od tej pory dysk lezal sobie na polce
nieuzywany, az do przedwczoraj, kiedy to zachcialo mi sie ponownie
zainstalwac na nim slacka tym razem 8.1.
Sciagnalem sobie narzedzia do obslugi dysku ze strony seagate, wyzerowalem
go(zero fill) i odpalilem fdiska. Zrobilem primary partiton dla linuxa i
druga mniejsza swap. po ponownym wlaczeniu fdiska okazalo sie ze cos jest
nie tak... nie pamietam dokladnie tresci komuniatu ale chodzilo cos o
nieprawidlowe miejsca rozpoczecia i zakonczenia partycji(logical
ending/beginning differs from physical czy jakos tak). Oczywiscie systemu
nie dalo sie zainstalowac. Sprobowalem wiec szczescia pod windowsem xp -
format pod koniec wywala komunikat o bledzie.. wyzerowalem dysk jeszcze raz
i sprobowalem jeszcze raz tyle ze pod win 98... format sie udal i dysk
zdawal sie dzialac.. tyle tylko ze ja nie chce partycji fat32.
Odpalilem narzedzia diagnostyczne seagate(scanning bad sectorow itp) i nic
nie wykryly. Sprobowalem znowu zainstalowac slackware'a tym razem jednak
zrobilem jedna partycje linuxowa na caly dysk i odpalilem instalacje.
Wszystko zdawalo sie dzialac poprawnie, a fdisk nie wykrywal zadnych bledow
(a tak BTW to czy przy 196 mb ramu linux bez partycji swap bedzie normalnie
funkcjonowal?)
Sprobowalem znowu utworzyc 2 partycje(linux native + swap) i otrzymalem
podobny komunikat o bledzie.
Czyzby fizyczne uszkodzenie dysku? Watpie bo programy diagnostyczne nic nie
wykryly.
Co ciekawe nigdys zainstalowalem linuxa(razem z win98) na dysku 20gb i tez
sie wysypal(musialem robic format calego dysku). Moze linux ma awersje do
moich dyskow :(

Troche sie rozpisalem, ale zalezy mi na rozwiazaniu tego problemu. Za
ewentualna pomoc bede wdzieczny.