Re: Nagrywarka na słabym kompie

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 15:27:24 MET DST

Użytkownik "//Swan//" <macheek_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Czy taki sprzęt jak K5-90MHz, 32MB RAM, Win95 można wyposażyć w
> nagrywarkę bez obaw, że płyty będą się wypalać z błędami lub w ogóle
> nie wypalać?

Miałem kiedyś Pentium 100 z 32 MB RAM i dyskiem Caviar 1,6 GB. Podłączyłem
do tego zestawu nagrywarkę Toshiba 4x i jakoś działało. Sporadycznie
nagrywarka psuła płyty z powodu błędów opróżnienia bufora.

Jeśli zatem kupisz nowszą nagrywarkę z systemem Burn-Proof, to może nawet
poradzi sobie z większymi prędkościami - w końcu jeśli dysk nie zdąrzy z
przesłaniem danych do bufora nagrywarki, to ta powinna zaczekać z
nagrywaniem, aż dysk dośle resztę danych.

Zresztą można policzyć: pojedyncza prędkość nagrywania to 150 KB/s.
Nagrywanie z prędkością 8x wymaga wydajności transmisyjnej dysku na poziomie
1200 KB/s, czyli nieco ponad 1 MB/s. Jeśli twój dysk jest w stanie taki
transfer zapewnić (możesz sprawdzić programem HDTach), to można nagrywać.
Warunek: dysk musi być podłączony do innego kanału EIDE niż nagrywarka. [Dla
porównania: nowoczesne dyski osiągają transfer ponad 30 MB/s, czyli
teoretycznie są w stanie zapewnić poprawny dopływ danych nagrywarkom o
prędkościach powyżej 200x - o ile ktoś takie wymyśli].

Pozdrawiam,
Sniper