Re: Flatron

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 15:00:30 MET DST

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl> napisał w
wiadomości news:ag4402$1jrd$1_at_news2.ipartners.pl...

> Wiele pracuje na panelach LCD a one sa w 100% płaskie ...
> I takiego efektu "wklęsłości nie ma".

Tak, zgadza się. Monitory LCD wyświetlają obraz niemalże powierzchniowo,
tzn. prawdziwy pixel znajduje się może milimetr pod delikatną powłoką
ochronną, dlatego takie zjawisko tam nie występuje. Monitory kineskopowe
zazwyczaj przykryte są kilkoma wartwami różnego rodzaju szklanych filtrów i
masek ochronnych i zjawisko wklęsłości jest dostrzegalne. Nie wiem czy nie
mylę pojęć, ale wydaje mi się, że naukowcy określili to zjawisko mianem
efektu "aptecznego". Jeśli gadam bzdury, proszę o sprostowanie.

Poza tym - powstały już podobno monitory z układami optycznymi redukującymi
efekt tego zjawiska - ale polega on głównie na oszukiwaniu ludzkiego oka,
więc nie wiem na ile jest skuteczny. Poza tym, jak pisałem... do tego
człowiek szybko się przyzwyczaja.

Pozdrawiam,
Sniper