Re: Abit BE6

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 12:49:01 MET DST

Użytkownik "Pirate" <pirate_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Mam pewnien problem z moja płytą mam swoje ramy 2x64 MB jedna kosc jest 66
> MHz, a druga 100 MHz, kiedy dozuciłem jedną kość 128 MB 133 MHz to
pokazuje
> mi tylko 196 RAM'u a nie 256 MB. Updetowałem Biosa na najnowszą wersję...

Problem chyba leży w niekompatybilności układów. Mam identyczną płytę (BIOS
również TH), obecnie obsadzoną dwoma kościami Infineon PC 133. Kiedyś na
trzecim banku miałem jeszcze starą kostkę 64 MB PC 66. Miałem spore problemy
z odpalaniem kompa, bo układy nie chciały się dogadać. Próbowałem zamienić
układy miejscami i zadziałało. Teraz niestety kostkę wywaliłem, bo
przesiadłem się na Pentium III 500 taktowany magistralą 100 MHz - rzecz
jasna wymaga pamięci PC 100 lub szybszych. Jeśli masz procka pracującego na
66 MHz, spróbuj pozamieniać miejscami układy. Jeśli procek wymaga 100 MHz -
wywal najwolniejszą kostkę.

Pozdrawiam,
Sniper