Re: bios & celsjusz

Autor: Ugór (eiwotk_at_wp.pl)
Data: Thu 04 Jul 2002 - 14:25:10 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał

> Nowsze BIOSy do KT7 wyłączają część funkcji chłodzących procesor
> w czasie jego nieaktywności, aby poprawić stabilność pracy układów
> o częstotliwościach pracy rzędu 1 GHz.

"część funkcji" ?? wiec co jeszcze prucz wentla?
Naprawdę dziwna zależność :)
tak jakby przy mocniej grzejącym się procku można było sobie pozwolić na
'uszczuplenie' w chłodzeniu, co w konsekwencji daje dodatkowy wzrost
temperatury; jak to się ma do stabilności?

> Na KT7 podkręcanie przez FSB raczej będzie problematyczne -- KT133
> się fatalnie kręci w ten sposób.
>
> A pogorszenie "podkręcalności" może wynikać z szybszej pracy
> płyty -- przy nominalnym FSB masz szybciej niż kiedyś, ale
> trudniej za to "wycisnąć" z niej jeszcze więcej.

u mnie jest tak (najświerzsze wnioski): przy starszym biosie miałem d700_at_880
(8x110), teraz przy tym najnowszym spostrzegłem że na110 owszem hodzi, ale
nie wtedy gdy x8 (max 105) tylko przy x7.
Choć to równie dobrze może wynikać z 'prowizoryczneie' zwartych mostków
mnożnika (od jakiegoś czasu x8 niewchodzi wogule); dlatego nosze się z
wymianą d700 na d1000 i w zwjązku z tym zastanawja mnie jaką (orjentacyjnie)
temperatyrę miałby ten szybszy? o 40% wyższą?