Re: Jaki dysk 120GB IDE ?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 05 Jul 2002 - 11:30:53 MET DST

Użytkownik "MazoL" <mazol_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> myslalem o IBM 120GB 7200rpm, ale czytając grupe ktos pisał że są
> awaryjne [starsze modele] i ze IBM wycofuje sie z produkcji dysków

Tak, zgadza, się to ja pisałem. Padł mi 2-miesięczny IBM 60 GB 7200. Z
informacji jakie uzyskałem z serwisu, dowiedziałem się, że IBM częściowo
zrezygnował z produkcji dysków, żeby nie psuć sobie renomy utraconej właśnie
awaryjnymi dyskami. Nie wiem ile w tym prawdy, ale ja się przekonałem
osobiście o ich awaryjności (w ciągu 3 ostatnich lat słyszałem o co najmniej
5 przypadkach padów IBM'a u moich znajomych). Dla kogoś kto traci często
dorobek swojego życia, sytuacja jest po prostu nie do opisania (ja straciłem
ok. 10.000 plików MP3 kompresowanych przez kilka lat).

Inna sprawa: jakieś 3 miesiące temu (przed awarią mojego dysku) pomagałem
znajomemu w złożeniu prostego serwera plików pracującego pod linuxem.
Wybraliśmy właśnie IBM 120 GB 7200. Pracują na płycie MSI z kontrolerem RAID
firmy Promise. Spisują się znakomicie a wydajność takiego systemu dyskowego
jest po prostu rewelacyjna.

P.S.
Właśnie pracuję nad cyfrowym serwerem video, którego zadaniem ma być
jednoczesne nagrywanie 8 kanałów telewizyjnych z kablówki. Może podzielisz
się informacją, jakie karty wybrałeś do tego celu. Ja na początku testowałem
AverMedia TV Studio - okazały się trochę "cienkie" i szukam bardziej
profesjonalnego rozwiązania. I jeszcze jedno: w tym serwerze zastosowałem 2
dyski Maxtora 80 GB 7200. Rewelacyjna wydajność.

Pozdrawiam,
Sniper