GF4Ti4200 - nie miala baba klopotu...

Autor: JeRRy (jerry_at_satkabel.com.pl)
Data: Thu 04 Jul 2002 - 21:34:01 MET DST

Witam grupowiczow.

Prosze o rady. Zmienilem Durona600 / GF2MX na Durona 1200 / GF4Ti4200.
Wszystko na dzialajacym WinXP. Zainstalowałem sterowniki z CD zestawu.
3DMark'a2001SE i do ataku. Po kilku testach troszke sie zmartwilem poniewaz
moj config w1024x768x32bit osiagnal zaledwie 5600 pkt. Nie zmartwilbym sie
tym pewnie za bardzo (bo Duron1200Mhz nie jest dzis demonem predkosci),
gdyby nie fakt, ze zakupy robilem opierajac sie dosc mocno na tescie wykonywanym
przez Kris'a na http://twojepc.pl/artykuly.php?id=geforce4_ti_4200
gdzie zestaw "procesor taktowany niewiele ponad 1GHz, pojedynczy pakiet
oficjalnych sterowników referencyjnych"
http://twojepc.pl/html/geforce4_ti_4200/3dm.gif
takie rezultaty osiagal juz np. GF3Ti200.GF4Ti4200 powinien obijac sie o 7500pkt.
podczas gdy ja w 1024 osiagnalem wynik w okolicy GF4Ti4200 ale 1600x1200 :(

Postanowilem poszukac przyczyny. Babranie w biosie. Podmiana sterownikow
(m.in. na Det.29.42) i nic. Oprocz tego, wszystkie te zabiegi w pewnym momencie
skutecznie zwalily mi config DirectX. Max Payne przestal sie odpalac a 3DMark
wywalal na starcie komunikat, ze karta nie spelnia minimum wymogow akceleratora
i wykladal sie. Za pomoca DXUn1.2 probowalem wiec odinstalowac DirectX'a i zrobic
porzadek. W zakladce DirectX pokasowal pliki. Zainstalowalem kolejno DX8 i DX8.1
ale fekt jest taki, ze zrobil sie calkowity groch z kapucha ciezki do opanowania. Pewnych
plikow wciaz brakuje. Max Payne zaczal sie laskawie odpalac, ale tylko w trybie Treningu.
Proba rozpoczecia gry i wyskok do windy. 3DMark2001SE juz nie monituje, ze brak mu
odpowiedniej karty, ale wywala komunikat:

Runtime Error!
Instrukcja pod adresem "0x77e778ce" odwoluje sie do pamieci pod adresem "0xxx6a43c"
pamiec nie moze byc "written" :)

Proba ponownego zainstalowania 3DMark'a i... wymagany DirectX8.1 (ktorego instalowalem
/tak mi sie wydaje/ x razy). Prosze skontaktowac sie Billym, itp.

Czy jest metoda by to opanowac? Prosze o pomoc.
Wlos mi sie jezy na mysl o reinstalu systemu.

Dodam, ze inne gry dzialaja w sumie normalnie.
System i bios ustawiony na optimum stabilnosci i bezpieczenstwa.
W sumie nic sie nie wiesza, zadnych innych problemow...

Wiem, ze testy 3DMark'a mozna smialo odpuscic, jednak na obecna
chwile test na twojepc.pl jest dla mnie jednym z dosc precyzyjniejszych
wykladnikow wydajnosci tego konfigu. Bez dzialajacego 3Dmark'a trudno
bedzie mi wiec ustalic rozsadny config bios/karta/steroniki nowego nabytku :(

Co zrobic by osiagnac wyniki podobne do Kris'a?
Przeciez sprzet (nawet system!) takie same.

Czy po zmianie D600 na D1200 (na tym samym wentylu)
temp. 55'C bez krecenia jest ok? Za slaby wentylator, czy
to nominal temp. dla D1200MHz ?

Na zakonczenie config.
KT7 / 386Ramu / D1200 /
Gainward GeForce4 Ti4200 PowerPack! Ultra/650 64MB DDR

Bede Panstwu bardzo wdzieczny za jakiekolwiek rady.
Czekam niecierpliwie..

pozdrawiam
JeRRy