Upgrade kompa - wersja koncowa? Ostatnie uwagi

Autor: Zalek (ltk_at_interia.pl)
Data: Thu 04 Jul 2002 - 15:06:45 MET DST

No i w koncu podjalem decyzje.
Dla przypomnienia, ze starego sprzetu przenosze:
2xHDD 4,0 Caviar
Voodo1 + karta 2D (do wymiany w blizej nie okreslonej przyszlosci)
kontroler SCSI (podlaczona nagrywara)
nagrywarka YAMAHA 4/2/8 (kiedys to byla blyskawica :)
CD-ROM ASUS-a
komp do aplikaji biurowych i gier

Kupuje wiec:
ECS SOC-A K7S6A SIS745/DDR333/ATX - 264 PLN
ewentualnie
ECS SOC-A K7VTA3.v3 KT333/DDR/A100/ATX - 277 PLN
ktora lepsza, ciekawsza, wydajniejsza?

DDR 256 MB PC 266 - 195 PLN

AMD DURON 1000 SCA - 216 PLN
ewentualnie
AMD DURON 750 SCA - 80 PLN (uzywany)

Obok podalem najnizsze ceny, jakie znalazlem u siebie (w Gorzowie Wlkp.)
posrod kilkunastu sklepow komputerowych. Oczywiscie ceny za nowy sprzet.
No i mam kilka pytan - czy istnieja jakies rozne wersje podanych plyt? Bo w
sklepach spotkalem sie z roznym ich opisem i nie do konca jestem pewien, czy
wszyscy mowili o tej samej plycie.
Co do procka - nie wiem, czy nie kupie jakiegos slabszego, uzywanego (calosc
kosztu troche mnie jednak przerasta) np. 750 MHz za 80 PLN (warto?). Ze
swiadomoscia, ze nie bede go zmienial z rok lub 2 (wczesniej bede musial
zainwestowac w monitor i grafike). Czy roznica w predkosci dzialania kompa
na 750 a na 1000 jest tak powalajaca, by warto doplacic prawie 140 PLN za
durona1000?
No i ostatnie pytanie. Czy podane ceny sa wysokie, srednie, niskie? Czy
warto probowac szukac gdzies tych czesci uzywanych? Przypuszczam ze prockow
ludzie sie pozbywaja i moglby sie jakis znalezc, ale te plyty i pamieci to
chyba nie jest latwo dostac uzywane? No i gdzie szukac? Na Allegro?, gdzies
jeszcze?
No i pozostaje problem starych kosci RAM. Mam 4x64MB i maly problem z ich
pozbyciem sie. Pewnie sprobuje wystawic na Allegro, ale ile za to cos mozna
dostac?
Za wszelkie rady, ktore w koncu doprowadza mnie do szczesliwego finalu bede
wdzieczny

pzdr
Zalek