Re: cos dlugo mi system startuje cz.2

Autor: Michal Letowski (milet.geo_at_yahoo.com)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 22:40:42 MET DST

Użytkownik "sliver22" <sliver22_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Sprzet to Athlon XP 1.7, 256 MB DDR, ECS k7vta3, GF2 400 64MB. Mam dwa
dyski
> i dwa systemy: XPpro na B IV 40GB(NTFS) i Win98 na Samsung 4,3GB (FAT32).
Xp
> laduje sie ok 50 a Win98 ok. 35 sek Via.

35 sekund to ma byc duzo? Mam Athlona 1GHZ, tez BIV, sieciowke
i system (Win98) startuje minute i kilka sekund (od zakonczenia testowania
urzadzen w BIOS-ie do pojawienia sie pulpitu Windows - dopiero
teraz startuja programy ladowane z rejestru i autostartu).

Aby nieco przypsieszyc start, uzylem Boot Log Analyzera (BLA).
Udalo mi sie zaoszczedzic kilka sekund wyrzucajac
z C:\WINDOWS\SYSTEm\IOSUBSYS
pliki
drvwcdb.vxd
drvppqt.vxd
drvwq117.vxd
Sa to sterowniki streamerow podlaczanych do portu
drukarki/floppy, ich wyrzucenie zwalnia komputer z koniecznosci
(nie)wykrywania tychze urzadzen.

Co do XP nie bede sie wypowiadal.

A teraz chwila refleksji:
Zalozmy, ze uruchamiasz system dwa razy dzienni.
Jezeli zaoszczedzisz 5 sekund na czasie jego ladowania,
da Ci to rocznie 365x2x5=3650 sekund czyli godzine
i niecala minute. Jestem pewien, ze wiecej czasu spedzisz
na probach zoptymalizowania startu. Wiec moze nie warto?

Michal Letowski