Re: co zrobic zeby nie wy³o?

Autor: dido (dido_at_nielubiespamu.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 23:07:03 MET DST

U¿ytkownik "Rafal" <anty_spam_rlibik_at_adrem.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> Moj komputer ma juz 4-5 lat.
> Ostatnio, tuz po wlaczeniu zaczyna cos w srodku wyc.
> Po okolo 3-4 minutach przestaje.
> Wydaje mi sie, ¿e to ktorys z wiatraczkow.
> Rozkrecilem zasilacz i oczyscilem go z kurzu (szmatka i odkurzaczem).
> Za³o¿ylem go i znowu to samo.
> Wydaje mi sie, ze to przez kurz.
> Nasluchiwalem witraczki na zasilaczu i na procku i nie moglem stwierdziec
> który z nich tak wyje.
> Czy to napewno wiatraczki?
> Jak temu zapobiec?
>

> Pozdrawiam
> Rafal

Prawie na 100% wiatraczki. Sprawdziæ to mo¿na w jeden sposób - od³±czaj±c
jeden albo drugi. Naprawa?? - wymiana wiatraczka. Swoj± drog± to winê za co¶
takiego nie ponosi tyle kurz, co rozkalibrowanie wiatraczka - nawet
minimalne odchylenie robi mase ha³asu. Nie polecam smarowania i oliwienia
wiatraczka (je¶li ju¿, to do oliwienia nie u¿ywaj s³ynnego WD-40) - na
dobr± sprawê to dzia³anie na krótk± metê. Widzia³em ju¿ trzy kompy (jeden
mój) które mia³y prawie spalone
procki, bo smarowany wiatraczek po miesi±cu siê zatar³:)