Re: Najlepszy kontroler ATA100 na PCI

Autor: darbakan_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 31 Jul 2002 - 10:31:22 MET DST

> [...]
> : > - powinien posiadac wlasny BIOS, dzieki ktoremu kontroler
> : > jest zdolny do bootowania podlaczonych do niego dyskow.
> :
> : Nie jest to konieczny warunek. Wystarczy, że płyta główna potrafi
> startować
> : system z dysku SCSI i po kłopocie.
>
> Mylisz się waść. Prawie każda płyta umożliwia bootowanie ze "SCSI" -
> w tym wypadku oznacza to bootowanie z zewnętrznego kontrolera, nie
> koniecznie SCSI. Jednak sam kontroler _musi_ mieć swój BIOS by dało
> się z niego załadować system. Nie mieszaj.

Nie wydaje ci się czasami, że bijesz się z własnymi myślami ?
Wmawiasz mi tezy, których nie stawiałem!

Dyskontowałem zdanie:
"powinien posiadac wlasny BIOS, dzieki ktoremu kontroler
jest zdolny do bootowania podlaczonych do niego dyskow.",
twierdząc, że NIE JEST TO WARUNEK KONIECZNY, czyli, że nie tylko kontroler jest
zdolny do wyboru dysku startowego.

Ty zaś swoim zdaniem "Jednak sam kontroler _musi_ mieć swój BIOS by dało
się z niego załadować system" przypisujesz mi twierdzenie, jakobym twierdził,
że kontroler NIE MUSI mieć BIOS-u.

Nic takiego nie napisałem. Przeczytaj to uważnie jeszcze raz.

Co do twojego twierdzenia, że >>Prawie każda płyta umożliwia bootowanie
ze "SCSI"<< to powinieneś dodać, że dotyczy to współcześnie produkowanych płyt.
Dawniej nie było to regułą.

oczekuję odpowiedzi.
darbakan