Re: plyta MSI KT3-Ultra + AGP = trup :(

Autor: tomek (ati_at_usun-to.poczta.fm)
Data: Tue 30 Jul 2002 - 15:05:00 MET DST

Wist <wist_at_knm.org.pl> wrote:

> Znajomy zanabyl na gieldzie w weekend MSI KT3 Ultra (oraz Athlona
> XP 2000+ i 256MB RAM Infineona PC2700 z CL2.0) z zamiarem
> ulepszenia swojego kompika. No i ulepszyl... po wetknieciu swojego
> antycznego Matroxa G200 komp sie nie bootuje; na sledziu z diodami
> zatrzymuje sie na 'testing VGA BIOS'.

 Ehhh... skąd ja to znam... ;)
 Miałem to samo po zmianie płyty głównej z Matroxem G200.
 Wejdź na stornę matroxa, ściągnij oprogramowanie do flasza
 BIOSu karty. Wsadź kartę rozruchową w slot PCI, ustaw w BIOSie płyty
 głównej na bootowanie z PCI, uruchom kompa, zapuść pod windą
 program do flaszowania BIOSu karty Matrox.
 (jeśli się nie uda pod windą to pod DOSem)
 Wyłącz kompa, wyjmij kartę PCI ze slotu, włącz kompa, przestaw na
 bootowanie z AGP, restart i Matrox chodzi...
 Nie wiem czemu tak się dzieje ale zreanimowałem już w taki sposób
 dwie karty Matrox G200. (stary BIOS na karcie cos miesza przy
 współpracy z nowszymi płytami).
 Jedna karta chodzi u mnie, druga u kumpla...

> Wezwany na pomoc z moim Kyro2 pod pacha stwierdzilem, ze tez nie
> wstaje, tym razem wyswietlajac diodke dla RTC.

 A tutaj to nie wiem... Za mało danych. Był robiony Load BIOS
 Default?

> Po wlozeniu jeszcze wiekszego antyku, jakiegos S3 na PCI kompik
> wstaje, nawet zaskakujaco sprawnie. ;)

 Sprawdź kolejność bootowania grafiki w BIOSie.
 Może jest ustawione na PCI first a ten model płyty może tak ma, że
 jak nie zobaczy grafiki w slocie to dalej nie rusza...

> Obie karty graficzne na AGP sprawne, sprawdzilem je u siebie - jak
> uwazacie, ma scigac sprzedawce, czy cos pokombinowac z BIOSem?

 Najpierw przejrzyj ustawienia w BIOSie. Może płyta ma słabą baterię i
 BIOS załadował sobie jakieś parametry z kosmosu po włączeniu...

 Pozdr.