P4-1,80A "podkrecanie"

Autor: TerAzja (terazja2_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 29 Jul 2002 - 18:28:11 MET DST

Witam,
Płyta Abit BD-7 ,ram DDR-y/512MB,grafa GF3 Ti200,dwa HD- 40-ki
Barracudy,modem,SBLive, itp... oraz procek 1,80A /P4 nic nie
"kręcone" fula jak należy, czyli spoko ale...Postanowiłem i ja
spróbowac mozliwosci nowego procesora (poprzednio miałem P4/1,6
"Wilme..." i nie kręcony na SpeedFanie pokazywał mi w granicach od 52
do nawet 67 stopni w zależności od obciązenia,lecz wszystko działało
spoko mimo, jak mnie się wydaje jego dosc wysokiej temperatury) wracam
do tematu....... delikatnie podwyższając 1,80GHz częstotliwość szyny
"dojechałem" do 133MHz i otrzymałem w koncu 2,40 GHz przy czym
taktowanie AGP/PCI pozostawiłem na "starych ustawieniach" poniewaz ta
plyta pozwala na takie ustawienia i nie zmienialem takze przy tym
napiecia procesora w wyniku czego temperatura skoczyła z poprzedniej z
52/ max60 na 55/max69 ......maksymalne temperatury to podczas
testowania na max obciazenie procka ! Cooler i procek jest box, ja
dalem mu paste srebrna - chlodzenie standartowe.Testowalem to z
2godz.wszystko piknie dzialalo temp.maksymalnie podczas testow
dochodzila do 69oC...Potem powrot do poprawnych ustawien i nadal spoko
ale.....Tu mam pytanie do tych co zechca mi odpowiedziec !! Nie jestem
"zapalencem" ani fachowcem podkrecania, lecz patrzac realnie na czas
"starzenia" sie nowosci, dlaczego mam nie skorzystac z mozliwosci
posiadania juz dzis procka np:2GHz skoro ten 1,8 za pol roku bedzie
"stary" :-) Moje pytanie : czy krecac tego 1,80A na 2GHz (tylko tyle-
nie mam zamiaru bawic sie w dodatkowe chlodzenie a nie chcialbym
pracowac na granicznych parametrach ) reszte tzn.AGP/PCI itp mam
pozostawic na standarcie-czy tez mam tam cos zmienic ? Ram mam np:
ustawiony na automat, tez nie wiem czy to dobrze? Po za prockiem nic
nie przetaktowywalem.......po prostu chce zachowac dotychczasowa
stabilnosc systemu ,ten obecnie minimalny szum coolera a jednak
chcialbym te np 2GHz ?! Za cenne rady pieknie dziekuje.
Pozdrawiam..........................TerAzja

--
TerAzja
" Bierz od świata to, co ci daje, ale nie domagaj się tego, czego ci dać nie chce. Natomiast prosić możesz zawsze. Ali Ibn Abi Talib"