Re: stara plyta - problem

Autor: Slawek (slwkk_at_poczta.fm)
Data: Sun 28 Jul 2002 - 15:33:24 MET DST

"Kompaner" <kompaner_at_poczta.onet.pl> wrote in

> Witam!
> Dokladny opis plyty masz tutaj
> http://pq.ozersk.ru/th99/m/txt/34050.txt
> Co prawda jest w trybie tekstowym, ale wszystkie zworki są
> opisane.

Spoko bardzo by sie przydalo chocby zworki byly opisane stymze strona
sie nie laduje bycmoze to wina mojego ISP bo ostatnio jakis spory pad
w LubMANie byl...

> Czy w takiej plycie jest mozliwy update BIOS-u? Moze i
> tak, ale chyba nie jest konieczny.

Wiesz update biosu zawsze sie przyda jakies bledy poprawione cos
dodane ja jak tylko sie pojawia nowy bios to go odrazu w obroty
biore... :-)

> Objawy wskazują na RAM lub zle taktowanie magistrali lub zle
> ustawienia zworek.

Spoko jak bedzie dzialal ten link u gory to poprzestawiam zworki i
sie zobaczy... a moze wyslij mi ten dokument na priv?

> Mam nadzieje, ze ustawienia w BIOS są na default

tak, tak wszysciutko na default dziwi mnie natomiast, ze co kazde
wlaczenie kompa pojawia sie updating ESCD hmm...

, zadnych
> kombinacji optymalizacyjnych, na to zawsze przyjdzie pora, gdy
> komputer pracuje stabilnie, choc nie tak szybko jak byśmy chcieli.
> (a czy kiedykolwiek tak pracuje, ze jesteśmy zadowoleni z jego
> szybkości? :-))

Hehe no chyba nigdy ;) Ciekawi mnie jak bedzie chodzil ten komp na
win 95 juz tylko przy 12MB RAM...

> Pewne plyty glówne 486 nie wspólpacują z pamiecią
> SIMM typu EDO, tylko Fast Page.

A jak sprawdzic, ktory typ pamieci mam bo na kostkach nic takiego nie
pisze :(

> Inne dla odmiany pozwalają albo
> uruchomic trzeci slot Local Bus albo czwarty slot RAM. Czasem
> trzeba przelozyc 6 zworek, aby mozna bylo rozbudowac pamiec itd.

Moglbys mi wypisac numery i kombinacje tych zworek jak je poustawiac
jesli jest to w tym manualu?

> Spróbuj popracowac w "czystym" DOS-ie, wczytac jakiś sterownik
> myszki (pelno tego w sieci), zobaczyc jaki jest komunikat przy
> nieudanej próbie wczytania takiego sterownika itd.

Hmm probowalem odrazu spod dosa myche odpalic wypisuje mi Driver no
instaled - Mouse not found

> Powodzenia.

Dzieki przyda sie :)

pozdr. Slawek

ps. ktos odpalal windowsa na podobnym sprzecie ? jak to mniej wiecej
dziala ? Postawie na tym IE5 czy nie ma szans?