monitor 19'' - glupia sprawa

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Sat 27 Jul 2002 - 21:11:31 MET DST

ostatnio zakupilem viewsonic 19'' p90f i jesli chodzi o moje osobiste
wrazenia to jestem lekko zalamany - ostrosc tragiczna.

wczesniej mialem 15'' ctx flat i IMO ostrosc mial znakomita. Po przesiadce
na 19'' i uzywanie tego samego trybu graficznego 1024x768_at_100hz po prostu
oczy mnie bola jak widze niewyrazne czarne fonty na snieznej bieli.

Zeby bylo zabawniej przetestowalem monitor na nokia test monitor - we
wszystkich testach jest ok - nawet mory nie ma, conwergencja prawie idealna,
geometria ustawiona gdzies do dokladniosci 1 mm. Co przy 19'' wydaje mi sie
przyzwoita wielkoscia. Zeby bylo smiesniej test "readability" IMO jest b.
dobry (dalej tak twierdze) - na bialy i czarnym tle. Ale w windzie jest
tragedia. Mam wrazenie jakbym mial na nosie okulary i mam lekko rozmazane
fonty.
Dzis sie wqrzylem i pojechalem z monitorem do kupla podlaczyl u siebie i
stwierdzil ze jest oki i chodzi lepiej niz jego 17''. IMO chodzil troche
lepiej faktycznie. Tak wiec teoretycznie moze to byc wina karty graficznej -
ale znowu czemu na 15'' na tej samej karcie w tym samym trybie obraz mialem
znaczniej bardziej wyrazny? No i czemu w nokia test monitor naprawde
wszystkie testy sa prawie perfekcyjne ale jak potem widze te rozmazane fonty
to mnie cos trafia :(

oddac do serwisu monitor? a moze kupic porzadnego radeona 8500? a moze isc
do okulisty?

btw: moja karta elsa gf2mx 32mb (przed podzialem). Odleglosc od monitora ok.
1 metr.

--
lobo_at_space.pl
gg 1287117