Re: BIOS czy naprawde nikt nie wie?

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 27 Jul 2002 - 16:41:41 MET DST

Użytkownik "Wasiuk" <wasiuk_at_2com.pl> napisał w wiadomości news:ahttjn$k9j$1_at_news.tpi.pl...
> Witam!
>
> Bios Award podobno od stosunkowo niedawna wprowadzil BootBlok, ktory nawet
> przy calkowicie padnietym Biosie potrafi obsluzyc niektore urzadzenia.

Nie, nie tak. Jest sobie programator BIOSu (ten programik, który jest
najszczęsciej dołączony do 'obrazu' BIOSu).
Jest on napisany tak, że przy standardowych przełącznikach omija szerokim
łukiem bootblock (te ze dwa 'kwadraciki', które się nie nadpisują...).
Wektory przerwań siedzą (teoretycznie) na adresie od 00040h do 0007Fh
a najważniejsze tutaj to Bootstrap Loader (19h, siedzące pod 00064h).
Ono własnie generuje odwołanie bootujące system, kierowane do FDC i HDD.
Nie ma jednak przeszkody, aby także ten obszar nadpisać.

> Jak
> to jest z Ami Biosem, czy Ami mial taka mozliwosc od chwili powstania, jak
> nie to czy chociaz rocznik 1998 moglby juz miec taka mozliwosc?

Poczytaj na stronie producenta - ładnie przecież jest historia opisana...

> I jeszcze jedno. Czy wrazie niepowodzenia ugrade biosu, odpalenie BootBlok'a
> daje 100% szansy na wgranie starego biosa, czy tez moze zawiesc?

Nigdy nie masz 100% szans.
Mam nadzieje, że rozumiesz sens bootblocka - musisz mieć na dyskietce
OS z wpisem w plikach startowych automatycznie uaktualniającym
zawartość BIOSu (bez potwierdzeń itd.); ew. w przypadku innych BIOSow
obraz w katalogu głównym.
Na ekranie na 99% nic nie zobaczysz

--
Dominik Siedlak (bachus)