Re: problem 60 GB Seagate Barracuda

Autor: matmaz (matmaz_at_wp.nie.cierpie.spamu.pl)
Data: Sat 27 Jul 2002 - 13:32:02 MET DST

On 27 Jul 2002 11:44:24 +0200, <michal_ulman_at_wp.pl> wrote:

>Zakupiłem niedawno 60 GB dysk Seagate Barracuda IV. Niestety, nie mogę go
>zainstalować na mojej płycie głównej (Fic VA-502; Chipset VIA 580 VPX; -- jest
>wiekowa ;)).

Probowales upgrade'u biosu? Moze pomoc.

>No i dobrze. Robię wszystko wg. wskazówek Disc Managera. Ponieważ system wisi
>już podczas testów POST, wg rady Seagate'a skorzystałem z narzędzia Set Drive
>Size.
>1. Ustawiłem w BIOSIe dysk primary master (instaluję TYLKO Barracudę, nie ma
>innych dysków) na "none" (już nie wisi podczas POST)
>2. Wlazłem do Disc MAnagera, dałem "Set Drive Size" na jak najmniejszą
>pojemność, którą obsługuje mój BIOS (4128768 sektorów). On to zapisał dyskowi,
>by meldował się Biosowi, że ma taką, a nie inną pojemność.

Moim zdaniem wybrales zla droge. Powinienes uzyc zworki ograniczajacej
pojemnosc dysku (nie wiem do ilu w przypadku BIV 60GB). Jezeli wtedy
zostanie wykryty dysk w biosie (musi byc ustawione na auto), to mozesz
z powodzeniem uzyc DiskManagera. Ale nie ustawiaj w nim rozmiaru
dysku, tylko po prostu zrob nowe partycje tak, aby wykorzystac cale
wolne miejsce - powinna byc widoczna cala pojemnosc dysku (60GB).
Po zrestartowaniu w czasie ponownego uruchamiania zobaczysz taka
niebieska ramke z logo seagate'a, a pod nia napis o mozliwosci
bootowania systemu operacyjnego (z dyskietki lub cdromu). WAZNE aby w
biosie bootowanie przed ponownym uruchomieniem bylo ustawione na "C
only".
Pozdrawiam
Mateusz Mazur

Wysylajac mi maila usun najpierw z mojego adresu slowa: "nie" "cierpie" "spamu".