Re: Sterowniki kart dźwiękowych dla DOS (Via AC'97)

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 27 Jul 2002 - 12:32:34 MET DST

> Mam płytę Shuttle AK31 i zintegrowaną kartę dźwiękową Via AC'97. Skąd mam
> wziąć sterowniki do tej karty dźwiękowej pod DOS? Na stronie shuttle.com

> tylko pod Win.

Nie ma czegoś takiego...
Na tam polega problem z DOSem, że każdy program musi mieć własne sterowniki
do sprzętu. DOS jako taki nie wspiera żadnej karty dźwiękowej, natomiast
nieoficjalnym standardem były karty Creative Sound Blaster, a wcześniej
także Adlib. I każda karta dźwiękowa emuluje któryś z tych standardów.
Natomiast być może trzeba jakoś kartę zainicjować w autoexec.bat, albo
config.sys...nigdy tego nie robiłem dla zintegrowanej VIA, więc Ci nie
poradzę...
Dla SB16 to było chyba tak
SET SOUND [PORT], [IRQ]
przy czym port dla SB AFAIR 220H, IRQ5 (???)
ale to było z osiem lat temu, mogłem pokręcić...
pozdro...
sprocket