ScanJet 6100C - Problem z inst. (Skaner SCSI HP)

Autor: pk2_at_go2.pl
Data: Fri 26 Jul 2002 - 11:07:54 MET DST

Witam,
Mam problem z zainstalowaniem skanera Hewlett-Packard o wdzięcznej nazwie
ScanJet 6100C. Próbowałem już wszystkiego. Skaner ma oryginalną dedykowaną
kartę SCSI ISA Symbios Logic (wcześniej instalowałem ją na Adaptec’u i
myślałem, że to stanowi problem). Niestety, na oryginalnym kontrolerze też nie
chce zadziałać… Zastanawiałem się, czy problemu nie stanowi bios płyty (Lucky
Star). W biosie jest gąszcz opcji i nie wiem, czy coś powinienem tam grzebać (
na co zwracać uwagę? Gdzie potencjalnie coś trzeba przestawiać? Ustawiłem
DEFAULT, potem poprzydzielałem wszystkie zasoby dla PCI/ISA PnP.
Przeinstalowałem Windows 98 karta SCSI skanera w Menedżerze Urządzeń jest
widziana jako działająca poprawnie, to samo dotyczy skanera. Nie ma konfliktu
przerwań. Zastanawiałem się, czy może przydzielać inne IRQ albo zmieniać
zakresy wejścia/wyjścia. Jest tam jeszcze wiele innych wolnych zakresów, ale
nie wiem, czy jest sens tym manipulować? Czy to może pomóc, skoro wybrane przez
system parametry z niczym nie kolidują – komunikaty mówią, że urządzenia (SCSI
oraz Skaner) działają poprawnie. W momencie, gdy uruchamiam program skanujący,
następuje kalibracja (zgrzyty, przesuwanie w przód, w tył zapala się lampa
później znów bzzz, bzzzz … i nic… komunikat SCANNER HAS EXPERIENCED AN ERROR)
. Program testujący też niczego nie rozwiązuje; mówi coś na temat niewłaściwej
terminacji, nie działającego kabla… a ja ustawiłem przełącznik terminatora na
+, tak jak być powinno, kabel jest dobry ( tak sądzę – kupiłem go nowy).
Próbowałem na różnych numerach SCSI ID; zazwyczaj przy ich zmianie od nowa
wykrywany jest skaner; potem widać w start/panel sterowania/ skaner-urządzenie
do obróbki obrazu/ kilka skanerów na poszczególnych numerach ID; #3, #4, #5 i
td. Wydaje mi się także, że sam skaner raczej nie jest uszkodzony – występuje
przecież kalibracja, zapalanie, gaszenie lampy… Poza tym w trakcie instalacji
W98 w pewnym momencie lampa CCD pojechała pięknie do samego końca i tam się
zatrzymała. Potem po długim, długim czasie wróciła na swoje miejsce. Skaner
zatem daje znaki życia, choć nie do końca jestem pewien, czy na tej podstawie
można wnioskować, że na pewno jest dobry? Nie wiem też, w jaki sposób
instalować samo oprogramowanie; w jakiej kolejności, żeby było dobrze; czytałem
różne dokumenty na temat skanerów HP i wywnioskowałem, że istnieją niuanse,
które mogą spowodować problemy z zainstalowaniem skanera. Jeżeli ktoś jest w
stanie mi pomóc, proszę o wskazówki.
Piotr.
pk2_at_go2.pl