Re: Athlon XP, DDR333 a 166 MHz magistrala

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 15:12:19 MET DST

"Cooger" <squadaq_at_box43.pl> napisał w wiadomości

> Musiałbyś mieć takiego który wytrzyma taktowanie 10.5x166=1743. Wtedy
> ustawiasz pamięć 1:1 i masz tak jak mówisz.

No wlasnie tez mnie to ciekawi, czy wytrzyma tyle. Wydaje mi sie, ze jesli
chodzi o sama magistrale, to nie ma problemu - tylko 33 MHz, albo az 33 MHz
;) Starsze Durony wytrzymuja podniesienie ze 100 na 133 wiec mysle ze tu
tez. Wg specyfikacji plyty zegar PCI sie nie zmienia przy 166 MHz; tutaj
pytanie - czy ktos wie, czy zegar AGP w tym wypadku sie zmienia, czy
podobnie jak PCI nie ulega zmianie.
Druga sprawa to ilosc MHz procesora. Podkrecenie magistrala do 1743 MHz to
24,5% wiecej, niz norma. Jakie sa Wasze doswiadczenia w kreceniu Athlonow
XP? Udalo sie komus o owe bliskie 25%?

> Drugi sposób to odblokowanie
> mnożnika w Athlonie i puszczenie go na 8.5x166=1411 co jednak jest
> skomplikowane (tzn. skomplikowane jest odblokowanie mnożnika). BTW do
takich
> kombinacji KT333 jest absolutnie zbędne.

Niestety - blokada mnoznika.. :( Kiedys wystarczylo zamalowac odpowiednie
mostki. Widzialem filmik Toma, na ktorym pokazane, jak odblokowac mnoznik.
IMHO jak dla mnie nieco skomplikowane, wiec zmiana mnoznika odpada.

Pozdrawiam,
ivansoft_at_interia.pl