Jak wyłączyć dysk ?

Autor: Andrzej (andkas1_at_wp.pl)
Data: Thu 25 Jul 2002 - 20:41:57 MET DST

problem następujący

mam płytę Abit BX6/2 i system Win98

do tego zestawu podłączyłem sobie kontroler ATA100 CMD649
i dysk z Win XP - powiedzmy tak dla zabawy (nie traktuje powaznie XP)
Wybór systemu operacyjnego ustawiam sobie w biosie.
Gdy mam :

SCSI - wówczas system startuje z dysku na którym jest kontroler.

C - wówczas startuje z dysku C i mam Win98 z zablokowanym
kontrolerem ATA100 tak więc dysku na tym kontrolerze nie widzę
(zresztą tam jest NT-FS wiec to by było nawet nie możliwe)

Ponieważ na ogół pracuje na Win98 (czyli startuje z dysku C)
to dysk powieszony na kontrolerze (ten z XP) pracuje sobie
bez użytecznie i co gorsze - hałasuje !

jak go wyłączyć ?
jest jakiś sposób ?

A.