Re: Upgrade compa

Autor: j23 (wiesiek_at_supra.com.pl)
Data: Tue 02 Jul 2002 - 10:57:48 MET DST

> ale dlaczego amd-ek, a nie Intel? Bo to w tej chwili podstawowy wybor,
> decydujacy o rodzaju plyty, co nie? Zdaje sie, ze teraz sa ine plyty pod
> Intelowskie procki i inne pod AMDeki.
> A Duron, czy to odpowiednik Intelowskiego celka?

Zgadza się płyty są inne. Ja polecam AMD-ka, bo tańszy i w tej chwili lepszy
(Celeron wpółpracuje z szyną 100MHz, Duron 2x100MHz), ale każdy ma swoje
przyzwyczajenia. Ja też bardzo długo kupowałem wyłącznie Intele.

Druga sprawa to zmiana technologii u Intela. Jeśli kupisz płytę pod celerona
1000GHz, to będzie ona totalnie nierozwojowa. Nowa seria celeronów (od
1,7GHz) wymaga już gniazda socket478 (takiego jak pod Pentium IV). Można też
kupić płytę pod PIV (nawet nie jest wiele droższa), ale wtedy trzeba kupić
minimum Celerona 1,7GHz, (380-400zł) albo jakiegoś PIV (jeszcze droższy).

> to sa ceny za nowy, czy uzywane czesci?

Oczywiście za nowe.

> W moim przypadku to nawet mniej, bo DDRow na razie bym nie kupowal, tylko
> jechal na starych kosciach. Czy to jakis duzy problem? Chyba nie, ale do
> konca to sie na tym nie znam

Niestety nie. Płyty po DDR-y zwykle nie obsługują pamięci SDRAM. Choć są
wyjątki np. płyta ECS K7S5A (ma po dwa gniazda pamięci DDR RAM i SDRAM). W
sumie płyta też warta polecenia.