Problem z partycja rozszerzona

Autor: Marcin (zanny_at_wp.pl)
Data: Tue 02 Jul 2002 - 01:17:09 MET DST

Witam!
    Ktos poprosil mnie o zmiane ukladu partycji na swoim dysku twardykm
(Samsung 40GB). Poniewaz nie było tam zadnych waznych danych, a ja nie
mialem PM usunalem partycje FDiskiem i zalozylem na nowo. Dysk dysk został
podzielony tak że jest jedna patycja podstawowa (20GB), rozszerzona gdzie
znajduja sie dwie partycje logiczne 10 GB. Następnie sformatowalem partycje
podstawowa, pierwsza w partycji rozszerzonej. A kiedy miałem formatowac
ostatnia partycje okazalo sie ze jej nie ma! Chcialem uruchomic jeszcze raz
Fdisk'a ale wypisuje blad 'dysku stalego'. Zainstalowalem Windows98se i
wszystko chodzi dobrze. Dostępne sa nadal tylko dwie partycje (razem 30GB).
Norton Disk Doctor pokazuje informacje o bledzie, probuje naprawic FAT, ale
konczy sie to tylko informacja ze potrzebny jest Low-Level Format.
    Po zainstalowaniu PM 6, okazalo sie ze on rowniez sie nie
uruchamia...pokazuje sie jakis bląd i program konczy dzialanie. Pod Dos'em
podobnie. Jest tam jakies narzedzie ktore pokazuje informacje o dyskach,
niestety nie pokazuje ono zadnego dysku...generuje jednak jakis raport, w
ktorym napisane jest ze druga partycja logiczna w partycji rozszerzonej
rozpoczyna sie i konczy poza fizycznym obszarem dysku.
    Czy ktos moze spotkal sie z podobnymi objawami ? Jakie narzedzia moga
pomoc w tej sytuacji ? Bede wdzieczny za wszystkie sugestie.

    pozdrawiam
Marcin,