co jest nie tak?

Autor: kezsel (leszmiku_at_priv.onet.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 20:13:37 MET DST

Calkiem niedawno pisalem o moim problemie na tej grupie, szukalem tez
jakiejs porady w innych zrodlach, jednak bez powodzenia.
Do rzeczy: plyta ECS K7VZM, duron 700, 64mb ram, dysk Maxtor d740x 40gb,
win98se, via4in1 zainstalowane, dma wlaczone.
No i maksymalny odczyt z dysku oscyluje w okolicach 16-17mb/s (HDTach,
Nero), a przeciez powinno byc duzo wiecej. Dysk pracuje w trybie ata66 (na
tyle pozwala plyta), tak pokazuje bios, jak i program Ide Tool (pod
windowsem). Poza tym nie ma z komputerem jakichs problemow, nie wiesza sie
czesciej niz statystyczny pecet. I wlasciwie to moje subiektywne odczucie
jest takie ze dysk pracuje w miare szybko, porownujac chociazby w z
poprzednim - WD 136BA (13,6gb 7200rmp). Tylko dlaczego jest 17mb/s a nie np
34?
Gdyby tym razem przeczytal moj post ktos kto ma dla mnie skuteczna rade lub
chociazby wyjasnienie bylbym szczesliwy;).
pozdrawiam
kezsel