Re: jaki dysk?

Autor: Rafał W (raf8718_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 29 May 2002 - 10:28:23 MET DST

"MW" <toto_at_ether.zsk.p.lodz.pl> wrote in message
> Witam.
> Jestem zmuszony do zakupu nowego dysku twardego.
> No i mam problem bo nie wiem na co sie zdecydowac.
> Chcialbym jakis dysk 60 GB 7200 na ATA 100 lub wyzej (raczej nie Seagate o
> oczywiscie nie Szajsunga).
> Glownie dysk ma byc nieawaryjny a zaraz po tym wydajny.

    Jeśli chodzi o nieawaryjność to ja się przekonałem do dysków Western
Digital ( Caviar ). Mam dwa takie dyski w komputerze - jeden 20 GB ( ATA 66
7200 obr ) - nie wiem tylko jak się ma wydajność dysków tej firmy w stosunku
do innych, ale jest ogólnie szybki dostęp do danych, a drugi 4,3 GB (
starszy ATA 33 5400 obr ), który to kiedyś będąc wiezionym przeze mnie w
kieszeni kurtki ( na rowerze ) wypadł mi na asfalt ( był co prawda w
kieszeni na dysk twardy, ale po upadku z niej wypadł ), na którym były
jeszcze resztki śniegu i ku mojemu zdziwieniu, gdy dojechałem do kumpla
zadziałał jakby nigdy nic się nie stało ! Nie mówię, że ma to być wyznacznik
nieawaryjności :), ale o czymś to chyba świadczy. Acha, ja wiem co to są
"bad sectory" tylko z opowiadań :) U mnie nic takiego nie miało nigdy
miejsca...
    A decyzja co kupić i tak pozostaje Twoja...

                        Pozdrawiam

                                                    Rafał