Mierzenie obrotów wentylatora

Autor: Hubert Grzegorzewski (NO_SPAMhubert_at_topnet.pl)
Data: Tue 28 May 2002 - 13:43:37 MET DST

Witam !

Topic moze troche mylacy, ale... do dziela ;)
Pytałem juz o to swego czasu - moja plyta po tym jak zmniejszylem obroty
wentylatora na procku, przestala pokazywac predkosc obrotowa wiatraka, tzn.
pokazuje, ale tylko gdy jest ona wyzsza niz ok. 2500 obr/min - jesli obroty
nieco spadna, pokazuje juz tylko 0.
Ktos poprzednio odpowiedzial, ze uklad, ktory zwiekszy np. dwukrotnie
czestotliwosc impulsow plynacych z wentylatora nie jest trudny do wykonania,
ale prosba o schemat pozostala bez odpowiedzi. Wiec ponawiam pytanie: czy
ktos jest w stanie podac mi schemat prostego dupelka, ktory podwoi
czestotliwosc tychze impulsow. Najlepiej gdyby dalo sie jeszcze z malym
opisem. Z gory dzieki, zreszta mysle, ze moze to dotyczyc wiekszej liczby
ludzi odwiedzajacych ta grupe, przynajmniej sadzac po liczbie pytan o
zwalnianie predkosci wiatrakow ;))))

Pzdr
Hubert

Jakby ktos sie interesowal - plyta to Soltek DRV2, went. Titan D5TB(3)