Re: PIII cs Celek

Autor: Robert G (robert003_at_go2.pl)
Data: Mon 27 May 2002 - 21:17:04 MET DST

A ja przytocze taka sprawe:
otoz posiadam P III 800 MHz na szynie 100 i 384 RAM plyta Asus cusl2c dysk
Seagate ATA 100 Ogolnie jestem z niego zadowolony jest bardzo wydajny itp
itd..

Kolega ma Celka 400 niepodkręconego na szynie 66 MHz i 128 RAM

Na obu komputerach wlaczylismy obliczenia mesowe w programie ANSYS
(oblicza naprężenia , drgania itd. w ramieniu pewnego urządzenia do badania
rurociągów ) aby sprawdzic jaka jest rzeczywiscie róznica w praktycznych
obliczeniach inzynierskich miedzy tymi kompami bo w wodotryskach typu
test CPU to wiadomo :-)
Kompy liczyły 14godzin po czym przerwalismy obliczenia i sprawdzilismy ile
zostalo policzone.( bo takie obliczenia moga trwac nawet 2 miechy i dluzej
..zalezy od tego jakie zadanie sie zapoda ile stopni swobody itp).

Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazalo sie ze moj komputer jest tylko 2,5
raza szybszy od komputera kumpla.
wiec gdyby on mial celerona 800 na FSB 100 to prawdopodobnie obliczenia te
trwalyby tyle samo czasu.(no moze moj bylby szybszy o te 0,5)

I teraz mam pytanie ...Celeron niby niskobudrzetowy do biura itd...w
praktyce jakos tego nie widac za to w cenie owszem roznica calkiem spora !!
Moze w kompresji video roznica bylaby wieksza tym niemniej pytanie dlaczego
w zwyklych obliczeniach matematycznych roznica miedzy celkiem a pentium
jest tak nieduza ??
co o tym sądzicie ??

pozdrawiam
Robertt