Re: dwa dyski, cd-rom i nagrywarka!

Autor: GeForce4 (geforce4_at_interia.pl)
Data: Sun 26 May 2002 - 14:47:07 MET DST

> Pytanie: mam te 4-ry urządzenia a tylko dwa kable, czy jak podepnę do
kabla
> z Maxtorem cd-rom, to czy spadnął osiągi dysku? Nie znam dokładnej
> specyfikacji tego cd-romu.

to jest tak:
gdy podpinasz 2 jakiekolwiek urzadzenia IDE na jeden kanal to obydwa te
urzadzenia pracuja zgodnie ze swoja specyfikacja i ustawieniami w systemie

jedyne na co ma wplyw fakt wspoldzielenia kanalu to to ze w momencie
korzystania w tym samym czasie z obydwu urzadzen - np. kopiowanie z cd na
dysk, zdysku na dysk itp. musza one naprzemiennie korzystac z kanalu czyli
dzialaja naprzemiennie choc ze swoimi predkosciami - czyli ogolnie wydajnosc
spada

radzilbym wiec do dysku systemowego podpiac ten naped z ktorego mniej
korzystasz a do drugiego drugi naped

dzieki temu glowny dysk bedzie "hamowany" maksymalnie zadko przez naped, a
drugi dysk z ktorego tez pewnie korzystasz o wiele rzadziej jak z
systemowego i tak nie odczuje wspoldzielenia z napedem cd.

--
GeForce4 alias Cobra alias DalejLama
http://geforce4.w.interia.pl - moja platforma AMD