Re: Ratunku. Celek na plycie nie dziala

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Sat 25 May 2002 - 16:33:26 MET DST

> Mam Celerona 900 (100) i nie chce mi dzialac na plycie.
> Plyta to Asus P2B, sa zworki i max mnoznik to 5.
> Czy mimo to jest szansa zeby ten procek zadzialal?
> Czy musze zmieniac plyte?

nie musisz zmieniac plyty - ja na takiej plycie mam Celka 1000 ale:
po 1 - przeczytaj tu o revisionach tej plyty
http://republika.pl/pecetfaq/plyta.htm
po 2 - jak bedziesz wiedzial jakimasz rev. to pewnie bedziesz musial ustawic
odpowiednie napiecie dla jadra procesora - czy to za pomoca zworek na
przejsciowce lub "recznie" laczac odpowiednie piny
oto pomocne adresiki:
http://www.4max.com.pl/napCPU.htm
http://www.vr-zone.com/guides/p3mod/
po 3 - zaladuj jakis nowy BIOSik np1012 (byle nie BETA)

BTW moja plyta Asus P2B rev.1.02 + Celeron 1000 puszczony na 1.85V - bo mi
sie nie chcialo glowkowac, polaczylem ze soba 2 piny na przejsciowce - VID1
z VSS [szczyt lenistwa]
piny laczylem lakierem akrylowym przewodzacym prad "Electon 40AC" - tak jak
sie laczy mostki w AMD

zworkami od mnoznika sie nie przejmuj - u mnie nadal jest 5.5x [pozostalosc
po PIII] a procek chodzi jako 1000 (10x100) - natomiast magistrale na
poczatek ustaw na 100 - a jak nabierzesz wprawy ;-) to procek powinien
chodzic stabilnie na 112 MHz

pozdrawiam