Re: Quadro w grafie - co to jest?!?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 25 May 2002 - 13:47:38 MET DST

Użytkownik "Arek 'Winger' Ślusarczyk" <winger_at_normanet.pl> napisał w
wiadomości news:3CEF7579.A9DC037B_at_normanet.pl...
> Witam,
> 1) Co to jest to 'quadro' moze mi ktos wyjasni w koncu? :)
> Chce sobie kupic Gainwarda gf3 ti200 i ma to cos zworke ktora te karte
> przemienia wlasnie w 'quadro'...
> 2) Uzyc tej zworki czy lepiej nie?
> 3) Co to zmienia? (w dzialaniu karty tzn. czestotliwosci)
> 4) Co wtedy przyspiesza a co zwalnia? (dzialanie karty w 2d/3d gry
> 3dsmax itp itd)
>
> --
> Pozdrowienia,

Na 100% nie jestem pewien, ale nVidia produkuje serię procesorów graficznych
Quadra. Żeby było fajniej, to są te same kości co GF, ale mają aktywne inne
funkcje (większe nastawienie na 2D), są też dużo droższe, stosuje się je w
oprogramowaniu CAD. Każdego GF można aktywować jako Quadrę, trzeba mu tylko
uziemnić inną nóżkę. Jeżeli masz zworę, to masz pewnie możliwość aktywowania
GF jako Quadry, (ciekawe, co nVidia na to ?). Ale potrzebne Ci będą inne
drivery.
O ile się nie mylę, to aktywując Q, stracisz wsparcie dla Direct3D, ale
naprawdę nie jestem pewien.
W każdym razie gry będą chodziły gorzej, ale CAD (z odpowiednimi driverami)
lepiej.
Przy okazji, jeśli ktoś coś wie na 100% na ten temat, chętnie poczytam
pozdro
sprocket