KT3 Ultra-ARU (bylo Re: Abit KX7-333R, czy cos innego?)

Autor: Marcin Kulas (hitower_at_czarna.dziura.com)
Data: Fri 24 May 2002 - 11:27:23 MET DST

pawel wrote:

> No to ja ja polece (MSI KT3 ULTRA ARU) bo wlsnie takowa mecze
> od ok 2 miesiecy.

Kupiłem ją wczoraj. Powiem krótko: jestem pod wrażeniem. :)

> Zalety :
> Stabilnosc jak narazie 0 zwisow

Potwierdzam. Dałem jej popalić, ale ani razu się nie potknęła.

> Z USB 2.0 i Raida na razie nie kozystalem :(.

Muszę się pochwalić, że odpaliłem USB 2.0 i szczęka mi opadła.
Teraz zanim zastanowię się czy posłać coś na drukarkę,
już trzymam w ręku wydruk. ;) (win XP + HPLJ 1200).

> A jak przybedzie troche kaski to drugi maxtor 40 Gb i Raid :)

Ja mam mieszane odczucia co do raidu na kontrolerach Promise.
HPT dużo lepiej u mnie wypadł. Ale to były starsze płyty Asus/Abit.

Nie jestem do końca pewien, więc tylko zasygnalizuję problem.
Znawcy tematu niech się wypowiedzą i mnie uświadomią.
Wydaje mi się, że te raidy na IDE to są raidy software'owe.

W każdym bądź razie jak się posypie to marne szanse na naprawę
danych. Kiedyś miałem raid 0 i coś się posypało w windzie (soft).
Po "naprawieniu" chkdsk'iem miałem megamix z moich mp3-jek.
Wyglądało to tak, jakby posiekał utwory na kawałki o rozmiarach
4 KB, pomieszał je i powstawiał w miejsce plików.
Dobrze, że to była tylko muzyka. A gdyby tak trafiło na ważne dane?

Od tamtej pory z dystansem podchodzę do takich "raidów".
Kupiłem płytę z dodatkowym Promise'm tylko po to by móc podłączyć
więcej twardzieli, ale bez spinania ich w macierz.

--
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą,
 że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."