Problem z dyskami

Autor: Maciej (malew_at_icpnet.pl)
Data: Thu 23 May 2002 - 14:22:52 MET DST

Wysylam na peceta i windows, bo nie bardzo wiem jak to zakwalifikowac.
Sprzet: Abit BE6, PIII500 z updatowanym biosem do wersji TH i 1.25 dla 366
Dyski - IBM 15GB i 40GB niedawno domontyowany, Win98 SE ze wszystkimi mozliwymi patchami, uaktualnione drivery
itd. grafika TNT2 M64 jakis noname na referencyjnych driverach nVidii.
Problem. Problem zrobil si eod wczoraj. Komputer pracuje normalnie, wszystko gra. Zamykam kompa (ATX),
uruchamiam, w momencie kiedy zaczyna sie uruchamiac win.com wywala komunikat:
Na jednym lub kilku dyskach mogly pojawic sie zle sektory. NAcisnij dowlony klawisz itd." bo czym wlacza sie scandisk
ktor nic nie wykrywa ze jest nie tak. Podobnie ndd.
Po czym startuje i jets OK. Ostatnim razem jak takie cos mi sie dzialo, bylo to przy probie podlaczenia dysku chyba
Seagate albo samsunga. Dopoki dysk byl podlaczony - byl ten komunikat. W momencie odlaczenia dysku z szelk -
ustawal.
Jako ze zmienilem SB128 na live 5.1 myslalem ze to powod glupienia karty (ponoc z Coppermine Live robil bluescreena).
Odpialem Live - bez zmian.
Odpialem HDD 40GB - bez zmian,
przekladalem z HT366 na ATA i odwrotnie - bez zmian. Caly czas komunikat.
Co prawda poradzono mi, zebym pod Windows zapuscil (zgodnie zreszta ze wskazaniem komptera) scandiska i
cierpliwie poczekal az przemieli wszystko wtedy sie odczepi. Nie mniej moze ktos wie gdzie to scierwo wpisuje informacje
zeby uruchamiac tego scandiska? Co jest powodem takiego zachowania?
Pytanie drugie. Oba dyski mam spartycjowane firmowym, ontrackowym diskmanagerem ze strony IBM. Scandisk nie
protestuje, ale po wlaczenia ndd wywala wielka czerwona tablice, ze mu fat dziwnie wyglada. Pamietam, ze jak sobie
kiedys cos takiego "naprawilem" to mi cala partycja wyparowala... Czy takie zachowanie jest normalne czy DiskMAnager
cos jednak spierd... i fduskiem to trzeba machnac?
Ostatnia sprawa - oficjalnie FAT 32 obsluguje do 32 GB, Diskmanager bez jekniecie ustawil partycje na 40GB i
zformatowal. Potem mienilem na 30 i reszte, Ale czy te 40 by chodzilo w jednym kawalku czy po dojsciu do bariery 32 GB
zaczeloby sie walic?

Ufff duzo... Licze na pomoc.

Maciej