Re: jaka nagrywarka?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Wed 22 May 2002 - 18:31:22 MET DST

Hi,

Miroslaw Moczyrog wrote:

> Wybacz, ale to twoj przyklad jest mocno nieadekwatny, ponad
> czterokrotne przekroczenie ladownosci jest, w najlepszym przypadku,
> uzytkowaniem samochodu niezgodnie z przeznaczeniem. Producenci

No to zmień to na 30 000 km po Szwajcarii z przyczepką załadowaną
do dopuszczalnego maksimum kamieniami. Pasuje? :)

> nagrywarek zazwyczaj nie zabraniaja czytania, nie wyznaczaja tez
> zadnych ograniczen.

Oczywiście -- i przy takim użytkowaniu przez okres gwarancji
ten napęd będzie pracował. Jeśli ktoś chce, żeby napęd "żył"
dłużej, musi używać go znacznie lżej -- mnie na przykład nie
bawiłoby zmienianie nagrywarki co dwa lata, więc nie używam
jej do czytania płytek, a jedynie do tego, do czego została
bezpośrednio zaprojektowana: do nagrywania. I nie próbuj się
kłócić, że nagrywarki są projektowane również do czytania ;) bo
nie są -- choćby ze względu na delikatniejszą budowę mechanizmu
oraz wymagania stawiane optyce podczas procesu nagrywania (optyka
zabrudzona odczytywanymi płytkami będzie w stanie dalej spokojnie
czytać płyty, ale nic nie nagra). Nagrywarki jedynie _są w stanie_
odczytywać płyty (jako konieczny efekt uboczny zdolności nagrywania).

A tak swoją drogą, to producentom wcale nie zależy na tym, aby
napęd długo pracował. Będą wręcz zachęcać do czytania płytek nagry-
warką: jak po dwóch latach padnie, klient na pewno kupi nową, a
jeśli do tego czasu był zadowolony z tej marki, to kupi od tego
samego producenta ;)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./