Re: Jak ustawić w monitorze jasność i kontrast

Autor: Wojciech Pacyna (woojciech_at_patz.art.pl)
Data: Wed 22 May 2002 - 18:33:11 MET DST

1. Ustal oświetlenie w pomieszczeniu na takie, przy którym najczęściej
będziesz pracował.
2. Uruchom pełnoekranowy tryb DOS, albo cokolwiek z czarnym tłem na cały
ekran i białymi napisami.
3. Ustaw maksymalny kontrast
4. Pokrętłem jasności wyreguluj monitor tak, by TŁO na ekranie było czarne
(uwaga: odczucie subiektywne) a nie bardzo_ciemno_szare. Jak masz
wątpliwości czy uzyskałeś 100% czerni możliwej do uzyskania na twoim
monitorze, to go wyłącz. Nie powinieneś widzieć różnicy między tłem
wyłączonego monitora, a włączonego.
5. Ustaw kontrast tak, aby białe litery na monitorze NIE ŚWIECIŁY ale były
BIAŁE (uwaga: odczucie subiektywne).

Gotowe. Uzyskałeś maksymalną przestrzeń barwną twojego monitora jaką jesteś
w stanie zobaczyć.

Z doświadczenia wiem, że co najmniej 80 procent populacji nie zajmujących
się zawodowo grafiką ustawia monitor na zbyt jasny. W ten sposób obcinają
sobie zakres barw, jakie mogą na monitorze zobaczyć. Pamiętaj, że aby
monitor wyświetlał jak najlepsze kolory, musi umieć oddawać jak najlepszą
CZERŃ!

Jak zmieniasz rozdzielczość albo odświeżanie to powtórz te czynności.

pozdrawiam
Wojtek, 12 lat pracy w DTP

--
WOjtek_at_patz.art.pl