Re: Prosba o pomoc.

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Wed 22 May 2002 - 16:22:17 MET DST

"sprocket" <sprocket_at_sys.pl> wrote:
> [MA!!!, tylko ze nic tu scisle nie pasuje. Ale najbardziej C]

Przeplot stosowano w dyskach w czasach gdy 40MB to był duży dysk :>>>

Stosowano go po to, żeby przyśpieszyć dostęp do kolejnych (logicznie)
sektorów; w tych zamierzchłych czasach dysk obracał się za szybko w stosunku
do przepustowości kabla, i dlatego albo mógł odczytać następny (logicznie)
sektor po zakończeniu pełnego obrotu (bez przeplotu), albo kilka fizycznych
sektorów dalej - i to właśnie jest przeplot. Więc najbardziej pasuje tutaj
A. Z tym , że jeżeli na jakiejś uczelni wymagają tej wiedzy, i NIE jest to
kierunek "historia techniki przetwarzania informacji" to ja bym się z tej
uczelni ewakuował. Z tego samego względu poprawne odpowiedzi na niektóre z
pozostałych pytania są wyłącznie w gestii wykładowcy, bo nie mają nic
wspólnego z aktualnym stanem techniki. Choćby to poniżej, jak zauważył
przedmówca.

B.