Re: Duron jest cienki??!

Autor: yablon_at_wasko.pl
Data: Wed 22 May 2002 - 09:22:24 MET DST

Użytkownik "Stev" <stev_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Jako zagorzaly intelowiec... ( zartowalem mialem kiedys DX80)
zainstalowalem
> wczoraj w moim kompie Duraka 1100 na ESC K7S5A. Poczatek nie byl
zachecajacy
> bo XP odmowil wspolpracy wiec najpierw poleciala winda.

znaczy sie co? wlozyles dysk z systemem postawionym na zupelnie innej plycie
glownej i chciales by Ci XP prawidlowo pracowal? To nie 9x, ktory
niezaleznie czy z bledami czy bez, jakos pelza :)) Systemy serii NT sa czule
na nieprawidlowosci hardwarowe szczegolnie plyty glownej.

> Ogladaniem fps-ow jakos sie nigdy nie zajmowalem a jedyny test jakiego
> uzywam to 3Dmark2001SE.
> Tak wiec w tymze progsie uzyskalem niecale 30% przyrostu powera w
porownaniu
> do mojego poczciwego C566_at_850 na Abicie BH 6.02 - czyli ok 1400 na celku i
> 1800 na duraku. Wyniki niskie bo jestem kyro2 powered a jak wiadomo w tym
> tescie wypada slabo. Gdzie jest te 20-30 % przewagi durona nad celeronem o
> NOMINALNIE tych samych zegarach?
> A jeszcze --pamiatki to sdr-y z tym, ze na ECS 256 MB a na Abicie 378MB

Mysle ze masz w miare prawidlowy przyrost mocy "graficznej". 3Dmark2001SE to
test do k. graficznej, owszem proc ma duze znaczenie, ale nie tylko on.
Jezeli chcesz uzyskac wiecej punktow w 3Dmark2001SE to polecalbym rowniez
zmiane k. graf, albo po prostu podkrec proca :)
Poza tym przyrost wydajnosci masz w raczej dosc prawidlowy. Bo roznica mocy
miedzy procem 850MHz a 1100MHz jest mniej wecej 30%. Owszem Duron w
wiekszoci przypadkow wypada lepiej od Celerona ale nie o 20-30% (no moze w
niektorych testach, ale ogolnie roznica jest znacznie mniejsza). Poza tym
Twoje wyniki moga byc troche znieksztalcone slabsza k. graficzna (jak na
taki zestaw).

Pozdrawiam Yablon