Re: pytanie o typy matryc w laptopach

Autor: ZFK (twapaj_at_nospamwp.pl)
Data: Mon 20 May 2002 - 15:02:04 MET DST

ja tak okiem uzytkownika - po szczegoly techniczne to warto na test w
www.tomshardware.com zajrzec

>czy ekran LCD polaktywny ma duzo gorsza jakosc obrazu od
> aktywnego??

ogromna roznica - niebo-ziemia. nawet najstarszy i najgorszy panel aktywny
(TFT znaczy sie) ma o niebo lepsza jakosc, mniejsze opoznienie i szerszy kat
widzenia niz najnowszy DSTN/HPA - czyli pasywny.
wiem co mówię - moj kolega ma stareńkiego (zreszta sam takiego mialem
kiedys) Olivetti z P100 i 12 calowym TFT (a moze mniejszym), ja ostatnio
mialem do zabawy polrocznego compaq presario 12XL403 z celem 700 i pasywnym
12 calowym panelem. Ten stary wyglada ladnie mimo uplywu lat, nowy -
makabra. prawie nic na tym nie widac, gigantyczne opoznienie, kiepskie
kolory i taki maly kat widzenia ze jednym okiem widzisz co innego niz
drugim. zapomnij o grach, filmach, nawet o ogladaniu zdjec z cyfraka. ciekaw
jestem kto takie cos jeszcze produkuje i - co wazniejsze - kto to kupuje...
Ja mam teraz tez compaq presario, tylko z 14" TFT. I nie narzekam raczej -
moze tylko slabe podswietlenie - ale to oszczednosc pradu w notebooku z
drugiej strony...

> rozumiem ze ten typ ekranu nie swieci sam z siebie, lecza jest
> "doswietlany" obcym zrodlem swiatla.....dobrze mysle??

o ile wiem to wszystkie obecnie stosowane odmiany LCD wymagaja
podswietlenia.

pozdrawiam
wawrzyn