Re: Przerwania wewnetrzne - co to ?

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 20 May 2002 - 14:39:35 MET DST

Użytkownik "Witold Romaniak" <witoldr_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Dostalem do napisania (w ASM) program prezentujacy dzialania przerwan
> wewnetrznych (prezentacja pod Turbo Debuggerem). Niestety jedyne
przerwania
> jakie znam to mozna podzielic na:
> - maskowalne i niemaskowalne
> - sprzetowe i programowe
>
> A o przerwaniach wewnetrznych w zyciu nie slyszalem; autorzy ksiazek o
> asemblerze, ktore posiadam, tez chyba nie slyszeli..
>
> Ktos moze mi dac jakas podpowiedz lub wskazac zrodlo wiedzy na ten temat?
>
> WR

Chodzi zapewne o przerwania wewnętrzne mikroprocesora. De facto sama nazwa
jest niepoprawna, ponieważ przerwania są TYLKO sprzętowe (interrupt), reszta
to tzw. sytuacje wyjątkowe (exception). Kiedy mikroprocesor napotka na
nieznaną instrukcję lub niepoprawny argument operacji, generuje wyjątek
przerywający bieżącą aplikację, i pewnie o to Ci chodzi ;))
pozdro
sprocket