Re: Jak sprawdzic starą karte graficzną.

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 20 May 2002 - 13:57:31 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <mariusz_at_skim.com> napisał w wiadomości
> Pytanie jak w temacie , np mam takie karty TRIDENT TVGA 9000B i S3 Trio 64
> UV+.
> Jak dowiedziedziec czegos wiecej o nich tzn , ile posiadaja pamieci,
funkcje
> itp.
>
> Pozdrawiam
> Mariusz Lewandowski
>
>Tej wersji Tridenta nie znam, ale z wcześniejszych Tridentów wnioskuję, że
musi być do d... :)
S3 Trio 64 V+ znam na wylot- pisałem do niej drivery. Dobra, szybka (na owe
czasy) karta, standardowo montowano do niej 1MB RAM, z mozliwością
dostawienia drugiego. Wersja UV+ jest nieco nowsza, oparta na chipie 797 (o
ile pamiętam, V+ miał 795), standardowo 1-2 MB RAM. Nieco szybsza od
poprzedniczki, ale niekompatybilna.
ALE UWAGA !!!. Wszystkie S3 serii Trio (i wcześniejsze!) mają udokumentowany
konflikt sprzętowyna porcie, z którego nominalnie korzysta modem, lub COM 4.
Może to powodować niedziałanie niektórych programów, jedyna na to rada, to
wyłączenie akceleracji graficznej, albo szukanie innych driverów, od kart
firmowych (np. DIAMOND, ELSA).
Ale ogólnie z Trio było i tak mniej problemów, niż z jej następcą; S3 Virge
sprocket