Re: Przepalone

Autor: Michal R. Hoffmann (misiek_at_knm.org.pl)
Data: Mon 20 May 2002 - 10:35:51 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Raczej tylko zakłóceniami. Z doświadczenia wiem, że przed
> niedużymi przepięciami nie chroni ;) (czytaj: przy załączaniu
> bezpieczników w instalacji mieszkania "wyleciał w powietrze"
> jakiś rezystor niskoomowy w zasilaczu ATX, a wraz z nim pewnie
> trochę innego drobiazgu też).
hmm, może zależy od listwy... Mam Lestara, jak w urządzeniu podłączonym do
gniazda obok "zrobiło mi się" spięcie, aż dym poleciał, to tylko
bezpieczniki poleciały w listwie. Komputer został brutalnie wyłączony
przez brak prądu. Ale nic więcej.

BTW, co chroni przed uderzeniem pioruna? Bo z tego co się dowiedziałem, to
de facto, w zasadzie przed wysokim napięciem z w/w to ochroni dowolny
bezpiecznik po drodze odcinając przepływ prądu, problem jest podobno w
czymś innym. Kto wie???? Jak się bronić przed piorunami, bez wyłączania
komputera? :)

--
misiek
*** Michal R. Hoffmann        |    <mailto:misiek_at_knm.org.pl>     ***