Re: Czerwony kolor na monitorze ??

Autor: Marcin Kulas (hitower_at_czarna.dziura.com)
Data: Sun 19 May 2002 - 19:06:16 MET DST

piotr piwowarczyk wrote:

> Użytkownik "Arek>>>" <arekzieminski_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> przegrzewa sie elektronika.
> call to service

A jeśli zależy mu na czasie i ma pod ręką jakiegoś elektronika,
to niech poszukają zimnych lutów w torze sygnałowym. Albo gniazdo
wejściowe, albo w okolicy wzmacniaczy wizji (płytka na szyjce
kineskopu) coś przerywa. Najprościej znaleźć opukując lekko
elektronikę czymś nieprzewodzącym podczas pracy monitora
i obserwując obraz. Prawdopodobnie problem leży gdzieś w okolicy
szyjki kineskopu. Z reguły luty pękają pod wpływem jakiegoś
mocniejszego stuknięcia monitorem przy przenosinach.

PS.
Oczywiście jeśli ktoś się podejmuje grzebania w monitorze,
robi to na własną odpowiedzialność. No i oczywiście uwaga
na wysokie napięcie przy kineskopie...

--
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą,
 że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."